Tefal FR4018

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal FR4018 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

wende 21-03-2011
Geschreven voor: Tefal FR4018

helaas, helaas: NIET KOPEN!!
prima frituurpan zolang ie het nog doet!
we hebben inmiddels in ruim 2 jaar 2 van deze pannen versleten, iedere keer overlijdt ie aan hetzelfde probleem: op de een of andere manier gaat de sensor die de temperatuur meet kapot, waardoor hij het vet VEEL te heet maakt terwijl hij aangeeft bijv. slechts 150 graden te zijn. nog gevaarlijk ook, want een onoplettende gebruiker die er wat in doet, kan opeens enorm knetterend en spetterend frituurvet omhoog krijgen!
je weet dat dit stuk is doordat hij begint te 'klikken'. normaal hoor je een klik als hij op temperatuur is, waarna je de piep hoort en het groene lampje gaat branden. wanneer de sensor stuk is, hoor je wel erg vaak *klik* *klik* en zie je ook op het display dat hij bijv. van 145graden naar 190 springt, en vanalles er tussenin. wij hebben het vet gemeten toen de pan 165 aangaf, er kwam zoveel rook vanaf dat wij dit niet konden geloven. resultaat van de meting: 220 graden!!
echt, prima pan zolang hij het doet, maar zo korte levensduur (beide keren net na 1 jaar stuk!) dat je er maar beter niet aan kunt beginnen!

vissenlip 28-02-2010

---------- update review 28-02-2010 ----------
Na twee jaar en een week ging deze pan bij mij kapot tijdens het oliebollen bakken. ik ben er mee terug gegaan naar It's die gebeld had met Tefal om te vragen of ze hem nog binnen de garantie zouden laten vallen. Na lang overleg (van twee weken) kreeg ik te horen dat Tefal de pan onder de garantie zou repareren. Vijf weken later werd ik gebeld dat de pan niet meer te repareren was, Tefal het had opgegeven en ik 50 euro kon krijgen omdat de pan nu niets meer waard is. Defect is onbekend.

Blij met die 50 euro, maar over het geheel blij? Niet echt, want de technische levensduur van een frituurpan is toch wel wat langer dan twee jaar en een week. Maar ja, wat doe je er aan?

Voor de rest viel hij eigenlijk een beetje tegen, hij is lastiger schoon te maken dan gedacht en er kon een stuk minder friet in dan beloofd. Timer vond ik ideaal en het lcd schermpje ook.

Maar ik ga er nu een van een ander merk uitkiezen!

---------- oude review 25-05-2008 ----------
Goede friteuse, vooral de timer vind ik erg handig. Hij warmt snel op en is makkelijk schoon te maken. Gewoon alles in de vaatwasser. Alleen vind ik het jammer dat het deksel los is, je moet hem dan iedere keer op het aanrecht neerleggen (ruimtegebrek, vette plek op het aanrecht) Maar ik denk dat een friteuse met een vast deksel moeilijker schoon te maken is.

flexwet0 24-09-2009
Geschreven voor: Tefal FR4018

Wij hebben deze nu 1x gebruikt en gaan hem vanavond terugbrengen. Het mandje is veel te klein. Er past zeker geen halve zak patat in, laat staan de 1,2 kilo die op de doos staat. De patat drijft over de rand. Zelfs bij een halfvol mandje en het vet keurig tussen het min en max streepje.
Het lijkt meer een stageproject geweest dan op een serieuze frituurpan. En dat terwijl onze vorige Tefal prima beviel. Waarom elke vier jaar een nieuw ontwerp als je een goed product hebt?

adje 11-09-2009
Geschreven voor: Tefal FR4018

Wij hebben deze friteuse en zijn er zeer tevreden over
Makkelijk schoon the maken doet het vrij vlot
Het enige waar je op moet letten is dat je na het schoon hebt gemaakt het verwarmingslelement er goed in zet en een lipje overhaalt
Anders gaat de diplay niet aan
Wij zijn echt tevreden

ber123 17-10-2008
Geschreven voor: Tefal FR4018

De elektrische module valt steeds uit. Het display gaat uit en de friteuse verwarmt niet meer. Als je er een duwtje tegen geeft springt hij soms weer aan. Toen het verschijnsel zich steeds vaker voor ging doen heb ik de friteuse ter reparatie aangeboden. Na 2 weken kreeg ik bericht dat ik in aanmerking kwam voor een nieuwe. Heb nu mijn geld terug gekregen. Eerst maar eens kijken of er geen betere te koop is. Apparaat lijkt niet betrouwbaar als ik ook de andere ervaringen lees.

P Q 24-08-2008
Geschreven voor: Tefal FR4018

Thermostaat is onbetrouwbaar, hij doet het soms wel en soms niet, net of er software in zit die vastloopt.
Soms staat hij op 140 graden en ziet de keuken blauw van de damp.
Het ding is al een paar keer kapot geweest en gerepareerd.

Soms blijft de software gewoon hangen, kortom deze is door prutsers in elkaar gezet. Als software blijft hangen, moet een timertje deze weer resetten. Programmeurs die dit niet weten, moeten van de software van frituurpannen afblijven.

Bediening is een ramp, misschien als je het boekje van buiten kent lukt het wel.

Kortom als je iemand kent die doet of hij alles weet, en je moet hem niet zoe erg, dan is dit het perfecte kado voor hem.

Het ding is trouwens onveilig gebouwd, in de holle buis waarin de sensor zit word tevens de netspanning geheel onnodig naar binnen en naar buiten gevoerd.

Dit is de grootste misser van Tefal die ik ben tegengekomen.

Wanneer iemand het er niet mee eens is, stuur gerust een emailtje of zet er maar een antwoord achter.

Marjan2008 15-04-2008

Heel fijne Friteuse
Frietjes komen er heerlijk uit en helemaal niet zo vet....
Makkelijk in bediening en gebruik en schoonmaken is heel eenvoudig... de hele bak kan er zo uit...
echt een aanrader!

Wim en Thea 01-03-2008
Geschreven voor: Tefal FR4018

We hadden gekozen voor een duurdere friteuse. Maar helaas het is de grootste miskoop van ons leven geweest. We gebruiken hem haast niet meer omdat schoonmaken langer duurt dan het frituren. Alles is warm en je moet uitkijken voor je aanrechtblad.
Hij is gewoon niet gebruikersvriendelijk. Jammer want onze verwachting was hoog.

M bartels 05-12-2007
Geschreven voor: Tefal FR4018

De bediening van het apparaat is heel eenvoudig.
Je kunt je persoonlijke instellingen aangeven.
Het apparaat is goed schoon te maken.
Wij zijn heel tevreden over het apparaat.

A. Blokker 07-11-2007
Geschreven voor: Tefal FR4018

Goede friteuse. Vooral dis display is prettig en handig om mee te werken.
Er is eigenlijk weinig te vertellen. Een friteuse werkt of hij werkt niet. Dit exemplaar werkt perfect en verdient alle lof.

bentefal 10-09-2007
Geschreven voor: Tefal FR4018

philipps 6180 op zaterdagmiddag gekocht. Revieuws gelezen. maandag weer teruggebracht en geruild voor deze tefal. Perfect. Echt geen spijt en heb nog nooit zo'n goede frituurpan gehad. Lekkere patat en smaak en kanpperigheid beter. in mijn leven wel ca. 8 pannen versleten, maar dit zal een blijver worden. Schoon frituren. weinig in aanraking met vet. bij kroketten etc. de volgende frituurbeurt geen last meer van verbrande kruimels. Echt een verandering dus. Top. Een aanrader. Olie loopt goed en in slechts ca. 5 minuten weg.

mevita 18-08-2007
Geschreven voor: Tefal FR4018

Ben tot nu toe zeeer tevreden, volgens mij is er geen betere op dit moment, topbediening blauw verlicht display zeer luxe friteuse je ziet zelfs digitaal de temperatuur oplopen.
Echt een aanrader!!!

harrie24 30-06-2007
Geschreven voor: Tefal FR4018

Nu 2 weken de Tefal FR4018 in bezit. Niets dan lof voor deze friteuse. Apparaat voelt en oogt zeer degelijk wat hij ten opzichte van de andere friteuses ook is. Mandje is zeer degelijk en sterk, binnenbak mag in de vaatwasser en blijft mooi schoon. Digitaal (instel) venster is duidelijk leesbaar en schoon te houden. Je hebt deze friteuse in 3,5 en 4 liter, als je voor meer dan 2 personen frituurt kies dan voor de 4 liter. Vet koelt bij diepvries producten namelijk zeer snel af en hoe meer vet hoe beter dit op temperatuur blijft. Als je de maximale temperatuur van 195graden instelt en je doet er ca 600 gram diepvries friet in zakt de temperatuur na ca 175 graden wat acceptabel (maximaal is 180graden) is voor zeer lekkere friet. Het voordeel bij deze frituurpan is dat je de temperatuur(verloop) continu op het digitale venster kunt volgen.
Bij dit soort frituurpannen dien je eigenlijk wel altijd vloeibaar vet of olie te gebruiken, blokken vet moet je vooraf in een pan smelten en dit dan overgieten in de frituurpan.
Vloeibaar frituurvet of olie is iets duurder maar veel gezonder en je frituurpan blijft vrij van haast niet te verwijderen aangekoekte aanslag.
Niet onbelangrijk is dat alle gefrituurde producten gemaakt in de pan erg lekker waren.